Regulamin

Obowiązujący regulamin sklepu internetowego dolinski.pl

§ 1 Słownik pojęć

  1. Sprzedawca – DOLIŃSKI WATCH SERVICE SPÓŁKA JAWNA, z siedzibą przy Plac Uniwersytecki 15B, 50-137 Wrocław, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000519685, NIP: 8971800581, REGON: 022468418.
  2. Sklep – serwis internetowy należący do Sprzedawcy, dostępny pod domeną https://dolinski.pl.
  3. Kupujący – każdy podmiot (Konsument lub osoba nieposiadająca statusu Konsumenta) składający Zamówienie poprzez Sklep lub w inny sposób (mailem lub telefonicznie).
  4. Konsument – osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej (umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu) niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (art. 221 Kodeksu cywilnego).
  5. Regulamin – niniejszy regulamin.
  6. Rejestracja – jednorazowa czynność, polegająca na założeniu przez Kupującego konta, dokonana z wykorzystaniem panelu administracyjnego udostępnionego przez Sprzedawcę na stronie Sklepu.
  7. Towar – rzecz ruchoma, dostępna w sprzedaży w Sklepie, w szczególności zegarki.
  8. Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego zmierzające do zawarcia umowy sprzedaży Towarów na odległość za pośrednictwem Sklepu, określające co najmniej rodzaj i liczbę Towarów.

§ 2 Postanowienia ogólne

  1. Regulamin określa zasady zawarcia i wykonania umowy sprzedaży Towarów znajdujących się w Sklepie oraz zasady korzystania ze Sklepu.
  2. Do zawarcia umowy sprzedaży oraz korzystania ze Sklepu niezbędne jest posiadanie urządzeń pozwalających na dostęp do Internetu, poczty e-mail oraz przeglądarki zasobów internetowych umożliwiającej wyświetlanie stron www (lub też telefonu).
  3. Koszty wynikające z korzystania z sieci Internet przez Kupującego uzależnione są od cennika operatora telekomunikacyjnego lub dostawcy usługi dostępu do Internetu, z którego korzysta Kupujący i obciążają go osobiście.
  4. Sprzedawca może porozumiewać się z Kupującym, a Kupujący ze Sprzedawcą poprzez formularz kontaktowy w zakładce „Kontakt”, pocztę e-mail i telefonicznie: Salon oraz Sklep: kosciuszki@dolinski.pl, tel. 71 337-53-55 oraz sklep@dolinski.pl tel. 512-100-609, Serwis: serwis@dolinski.pl, service@dolinski.pl tel. 71 344-60-11 oraz pisemnie listem na adres Sprzedawcy.
  5. Wszelka korespondencja elektroniczna wysyłana przez Sprzedawcę podlega ochronie antywirusowej i kierowana jest wyłącznie do określonego Kupującego.
  6. Przedmiotem sprzedaży są Towary prezentowane w Sklepie w chwili składania Zamówienia.
  7. Prezentowane przez Sprzedawcę Towary są oryginalne, fabrycznie nowe, objęte gwarancją producenta oraz posiadają wszelkie wymagane przez polskie prawo atesty. Towary te są wolne od wad.
  8. Sprzedawca oferuje usługi zegarmistrzowskie. Szczegóły znajdują się w zakładce „Serwis”.
  9. Sprzedawca wykonuje usługę grawerską. Wykonywana jest ona opcjonalnie w zależności od wyboru Kupującego. Usługa grawerska jest dostępna wyłącznie przy zakupie Towaru znajdującego się na stronie Sklepu, a jej koszty wynoszą 0,00 złotych. W celu skorzystania z usługi grawerskiej Kupujący musi wybrać odpowiednią opcję przy wypełnianiu formularza Zamówienia, podając w polu „Tutaj możesz zostawić komentarz i/lub tekst do wygrawerowania” treść do wygrawerowania (trzeci krok procedury składania Zamówienia). Przed skorzystaniem z usługi grawerskiej zalecane jest skontaktowanie się ze Sprzedawcą za pośrednictwem poczty e-mail lub telefonicznie. Szczegóły dotyczące tej usługi zawarte są w zakładce „grawerowanie”.
  10. W przypadku Kupującego będącego Konsumentem, Sprzedawca wykonuje usługę grawerską za wyraźną zgodą Kupującego będącego Konsumentem, który przed rozpoczęciem świadczenia usługi zostaje poinformowany przez Sprzedawcę, że po wykonaniu usługi przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy sprzedaży Towaru objętego usługą.
  11. Ceny prezentowane na stronie internetowej Sklepu podawane są w polskich złotych i zawierają podatek VAT.
  12. Sprzedawca dokonuje sprzedaży za pośrednictwem Sklepu na terenie Polski, umożliwia ponadto wysyłkę zagraniczną (wyłącznie do krajów UE).
  13. Sprzedawca ma prawo do zmiany ceny Towarów, wprowadzania oraz wycofania Towarów, udzielania rabatów na poszczególne Towary oraz przeprowadzania i odwoływania promocji w Sklepie. Nie ogranicza to jednak w żaden sposób praw nabytych przez Kupujących; tj. zmiany nie dotyczą Zamówień, które zostały złożone.
  14. W przypadku sprzedaży promocyjnej oraz wyprzedaży, na które przeznaczona jest ograniczona liczba Towarów, realizacja Zamówienia następować będzie według kolejności wpływania potwierdzonych Zamówień na te towary, aż do wyczerpania zapasów objętych tą formą sprzedaży.
  15. W celu pełnego korzystania ze wszystkich możliwości Sklepu, Kupujący może dokonać Rejestracji. Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego. Rejestracja jest jednorazowa i nie jest konieczna do składania Zamówień w Sklepie. Kolejne Zamówienia realizowane są na podstawie logowania Kupującego do serwisu Sklepu.
  16. Zakazuje się osobom korzystającym ze Sklepu (w tym Kupującym) zamieszczania w nim treści bezprawnych (np. w opiniach o Towarze).

§ 2a Polityka publikowania opinii

  1. Sprzedawca umożliwia zamieszczanie oraz dostęp do zamieszczonych przez Konsumentów opinii o Towarze
  2. Sprzedawca nie zapewnia, aby publikowane opinie pochodziły od Konsumentów, którzy używali danego Towaru lub go nabyli, chyba że z informacji zawartej na stronie Sklepu wyraźnie wynika, że dana opinia pochodzi od Konsumenta, który używał danego Towaru lub go nabył (opinia została zweryfikowana).
  3. Sprzedawca może weryfikować, czy dana opinia pochodzi od Konsumenta, który używał danego Towaru lub go nabył, w szczególności poprzez sprawdzenie historii zakupów Konsumenta, zarchiwizowanych w systemie informatycznym Sklepu, albo też kontakt z Konsumentem w formie co najmniej dokumentowej.
  4. Sprzedawca nie ingeruje w treść zamieszczonych opinii, zamieszcza zarówno te pozytywne, jak i negatywne.
  5. Opinie nie są sponsorowane i nie mają na nie wpływu stosunki umowne ze Sprzedawcą, chyba że z informacji zawartej na stronie Sklepu wyraźnie wynika, że dana opinia jest sponsorowana.

§ 3 Składanie Zamówień

  1. Sprzedawca umożliwia składanie Zamówień za pośrednictwem serwisu Sklepu wypełniając interaktywny formularz Zamówienia (dodając wybrany Towar poprzez ikonę „Do koszyka”, po czym przechodząc do zakładki „Złóż zamówienie” i wykonując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane na stronie komunikaty i informacje, aż do kliknięcia przycisku „Składam zamówienie i płacę”).
  2. Po złożeniu Zamówienia Kupujący otrzymuje: 
    1) niezwłocznie (w ciągu 1 dnia roboczego) e-mail będący potwierdzeniem złożenia Zamówienia u Sprzedawcy – wraz ze wszystkimi istotnymi warunkami Zamówienia,
    2) w ciągu maksymalnie 3 (trzech) dni roboczych od złożenia Zamówienia – informację poprzez e-mail lub telefonicznie, zawierającą wszystkie istotne warunki umowy sprzedaży, potwierdzającą przyjęcie Zamówienia do realizacji i zawarcie umowy sprzedaży Towarów.
  3. Anulowanie lub modyfikacja Zamówienia jest możliwa przez Kupującego do czasu potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji (status zamówienia "W realizacji"). W tym celu należy skontaktować się ze Sprzedawcą najszybciej jak to jest możliwe (e-mailem lub telefonicznie). Nie narusza to w żaden sposób praw Konsumentów do odstąpienia od umowy w terminie 30 dni od odebrania towaru.
  4. Sprzedawca udostępnia następujące sposoby realizacji płatności:
    1) przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy o nr 62 1240 1994 1111 0010 5950 8675 (Bank PEKAO SA),
    2) kartą płatniczą przy odbiorze osobistym w siedzibie Sprzedawcy przy pl. Uniwersyteckim 15B we Wrocławiu lub w salonie sprzedaży przy ul. Kościuszki 18/1A we Wrocławiu,
    3) kartą płatniczą przez system Blue Media (Visa, Visa Elektron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro) przez internet (podmiotem świadczącym obsługę płatności kartą online jest Blue Media S.A., ul. Powstańców Warszawy 6, 81-718 Sopot), lub przez system Przelewy24, w którym operatorem kart płatniczych jest PayPro SA Agent Rozliczeniowy, ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068.
    4) gotówką za pobraniem do rąk kuriera lub przy odbiorze osobistym w siedzibie Sprzedawcy przy pl. Uniwersyteckim 15B we Wrocławiu lub w salonie sprzedaży przy ul. Kościuszki 18/1A we Wrocławiu,
    5) za pośrednictwem systemów elektronicznych płatności Przelewy24 (świadczonych przez PayPro S.A., ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań) oraz Paypal (świadczonych przez PayPal Europe S.à r.l. et Cie, S.C.A. z siedzibą w Luksemburgu, L-24494), który umożliwia także sprzedaż ratalną obsługiwaną przez Alior Bank S.A. (ul. Łopuszańska 38D, 02-232 Warszawa),”
    6) w systemie ratalnym obsługiwanym przez Santander Consumer Bank S.A., z siedzibą we Wrocławiu (53-611), ul. Strzegomska 42c, zarejestrowaną przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia Fabrycznej, VI Wydział Gospodarczy pod numerem w KRS 40562, NIP: 527-20-46-102.
    7) w systemie ratalnym obsługiwanym przez Credit Agricole Bank Polska S.A ul. Legnicka 48 bud. C-D 54-202 Wrocław, wpisanym do Krajowego Rejestru Sądowego - Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000039887, NIP 657-008-22-74.
  5. Kupujący dokonujący zapłaty przelewem lub poprzez płatności elektroniczne powinien zapłacić za zakupiony Towar wraz z kosztami dostawy w terminie 7 (siedmiu) dni od otrzymania informacji o przyjęciu Zamówienia do realizacji. Po tym terminie oferta Sprzedawcy nie jest wiążąca.
  6. Zwrot płatności jest dokonywany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jaki został przez Kupującego użyty w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie Kupujący zgodził się na inne rozwiązanie. W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Kupującego kartą płatniczą przez internet, Sprzedawca dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Kupującego.
  7. Informacje o kosztach dostawy są uwidaczniane w procedurze składania Zamówienia (w interaktywnym formularzu). Koszty dostawy doliczane są do ceny Towaru i ponoszone są przez Kupującego (z wyjątkiem osobistego odbioru Towaru, gdzie koszty te dla Kupującego wynoszą 0,00 zł). Szczegóły dotyczące dostawy i jej kosztów znajdują się w zakładce „Dostawa”.
  8. Przy jednorazowym zakupie Towaru/Towarów za kwotę co najmniej 299 złotych koszty dostawy na terenie Polski pokrywa Sprzedawca.
  9. Koszty wysyłki zagranicznej do krajów Unii Europejskiej wynoszą 60 złotych. Przy zakupach powyżej kwoty 1000 złotych, dostawa zagraniczna do karajów Unii Europejskiej jest bezpłatna.

§ 4 Realizacja Zamówień

  1. Warunkiem realizacji Zamówienia złożonego przez Kupującego jest podanie przy wypełnianiu interaktywnego formularza prawdziwych danych osobowych i kontaktowych (umożliwiających weryfikację i potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji).
  2. W przypadku błędnego lub niedostatecznego wypełnienia interaktywnego formularza Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby skontaktować się z Kupującym w celu potwierdzenia złożenia Zamówienia. Jeśli Zamówienia nie będzie można potwierdzić w terminie 7 (siedmiu) dni z uwagi na brak możliwości kontaktu z Kupującym oferta Sprzedawcy nie jest wiążąca.
  3. Procedura realizacji Zamówienia zostaje uruchomiona po potwierdzeniu przyjęcia Zamówienia do realizacji; w przypadku Zamówień płatnych przelewem i za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych – może to nastąpić także po zaksięgowaniu zapłaty ceny na koncie Sprzedawcy. W przypadku Zamówień płatnych kartą płatniczą przez internet – procedura realizacji Zamówienia zostaje uruchomiona po uzyskaniu pozytywnej autoryzacji z karty.
  4. Towar dostarczany jest Kupującemu zazwyczaj w terminie od 24 godzin do 10 dni licząc od momentu rozpoczęcia realizacji Zamówienia. W przypadku ewentualnego dłuższego czasu realizacji Zamówienia Kupujący jest o tym niezwłocznie informowany – jednocześnie Sprzedawca wskazuje nowy termin realizacji Zamówienia.
  5. W przypadku wyboru usługi grawerowania wysyłka może przesunąć się o 48 godzin.
  6. Jeśli Towar jest niedostępny (na karcie Towaru widnieje napis „Na zamówienie”), po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie sprawdza jego dostępność u producenta. Jeżeli Towar jest dostępny u producenta, sprowadzenie go trwa zazwyczaj około 7 dni.
  7. Jeżeli kupującym jest Konsument, Sprzedawca wydaje Towar Kupującemu, nie później niż trzydzieści dni od dnia zawarcia umowy, chyba że umowa stanowi inaczej.
  8. Dowodem dokonania zakupu jest paragon lub na życzenie Kupującego faktura VAT, które Kupujący otrzymuje wraz z Towarem lub w oddzielnej przesyłce. Kupujący upoważnia Sprzedawcę do wystawienia faktury bez podpisu Kupującego.
  9. Sprzedawca realizuje dostawę Towarów przez firmy kurierskie. Możliwy jest także odbiór osobisty przez Kupującego w siedzibie Sprzedawcy przy pl. Uniwersyteckim 15B we Wrocławiu lub w salonie sprzedaży przy ul. Kościuszki 18/1A we Wrocławiu.
  10. Miejscem spełnienia świadczenia przez Sprzedawcę jest wskazane przez Kupującego w procedurze składania Zamówienia miejsce odbioru Towaru (adres dostawy).
  11. Odbierając dostarczoną przez przewoźnika przesyłkę Kupujący obowiązany jest ją zbadać (na podstawie art. 545 § 2 Kodeksu cywilnego). W przypadku uszkodzenia przesyłki Sprzedawca zaleca sporządzenie protokołu szkody w obecności przewoźnika oraz niezwłoczne poinformowanie o tym Sprzedawcy. Brak sporządzenia protokołu szkody nie jest równoznaczny z wygaśnięciem prawa konsumenta do złożenia reklamacji w zakresie uszkodzeń powstałych w trakcie przesyłki; protokół jest jednak pomocny w procedurze reklamacji. Brak protokołu uszkodzenia przesyłki może utrudnić Konsumentowi dochodzenie ewentualnych roszczeń od Sprzedawcy oraz ustalenie osoby odpowiedzialnej za uszkodzenie przesyłki. Reklamacje w zakresie uszkodzeń powstałych w trakcie przesyłki złożone przez Kupujących niebędących Konsumentami, bez załączonego protokołu szkody, nie będą rozpatrywane.

§ 5 Zgodność Towaru z umową, rękojmia, gwarancja

  1. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Kupującego za zgodność Towaru z umową na zasadach określonych w ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, w szczególności w przepisach rozdziału 5A tej ustawy.
  2. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Kupującego nieposiadającego statusu Konsumenta za wady Towaru (rękojmia), na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym, w szczególności w przepisach art. 556 oraz art. 5561-5563 KC.
  3. Kupującemu przysługuje prawo do złożenia reklamacji z tytułu rękojmi lub braku zgodności Towaru z umową.
  4. Reklamacja może być złożona pisemnie listem na adres Sprzedawcy lub za pomocą poczty e-mail: sklep@dolinski.pl
  5. Przed złożeniem reklamacji zalecane jest skontaktowanie się ze Sprzedawcą za pośrednictwem poczty e-mail lub telefonicznie – pomoże to w jej sprawniejszym rozpatrzeniu.
  6. Składając reklamację Sprzedawca zaleca podanie danych kontaktowych Kupującego, numeru Zamówienia, dokładne opisanie przyczyn reklamacji i żądań wobec Sprzedawcy, a także dołączenie dokumentu sprzedaży bądź jego kserokopii.
  7. Reklamacje złożone przez Kupującego nieposiadającego statusu Konsumenta, bez załączonego dokumentu sprzedaży, nie będą rozpatrywane.
  8. W razie konieczności uzupełnienia ewentualnych braków reklamacji – Sprzedawca niezwłocznie skontaktuje się z Kupującym w sposób wskazany w § 2 ust. 4 Regulaminu.
  9. Konsument udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie; Sprzedawca odbiera od Konsumenta Towar na swój koszt (dotyczy Towarów zakupionych od 1 stycznia 2023 r.).
  10. Kupujący nieposiadający statusu Konsumenta, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest zobowiązany dostarczyć rzecz wadliwą do Sprzedawcy.
  11. Sprzedawca udziela odpowiedzi na reklamację Konsumenta w terminie 14 dni od jej otrzymania.
  12. Sprzedawca wyraża zgodę na pozasądowe rozwiązywanie sporów z Konsumentem. Z zamiarem polubownego rozwiązania sporu Konsument może zwrócić się do Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej we Wrocławiu, ul. Ofiar Oświęcimskich 15A, 50–069 Wrocław.
  13. Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich), narzędziem służącym pozasądowemu rozstrzyganiu sporów dotyczących zobowiązań umownych wynikających z internetowych umów sprzedaży lub umów o świadczenie usług zawieranych między konsumentami mieszkającymi w Unii Europejskiej a przedsiębiorcami mającymi siedzibę w UE jest platforma ODR (Online Dispute Resolution). Jest ona dostępna pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Rozstrzyganie sporów tą metodą ma charakter bezpłatny i dobrowolny.
  14. Konsument może wykonywać uprawnienia z tytułu braku zgodności Towaru z umową niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji.
  15. Uprawnienia Konsumenta z tytułu braku zgodności Towaru z umową nie ograniczają jego uprawnień wynikających z gwarancji udzielonej przez gwaranta – na zasadach wskazanych w oświadczeniu gwarancyjnym, o ile takie oświadczenie zostanie złożone.
  16. Sposób realizacji gwarancji jest ustalony przez gwaranta w oświadczeniu gwarancyjnym.
  17. Reklamacje związane z usługą on-line (np. nieprawidłowo naliczone koszty dostawy lub nieprawidłowe Towary znajdujące się w koszyku) można składać podczas telefonicznego potwierdzenia Zamówienia przez Sprzedawcę lub drogą mailową na adres: sklep@dolinski.pl.

§ 6 Odstąpienie od umowy

  1. Konsument może odstąpić od umowy sprzedaży Towarów zakupionych u Sprzedawcy bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie w terminie trzydziestu dni, licząc od dnia wydania Towaru (tj. od dnia od objęcia rzeczy w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik). Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
  2. Odstępując od umowy sprzedaży Towaru Konsument może posłużyć się wzorem oświadczenia znajdującym się tutaj, jednak nie jest to obowiązkowe.
  3. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
    1) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
    2) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    3) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
    4) o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy.
  4. W razie odstąpienia od umowy Konsument zobowiązany jest do zwrotu Towaru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Dokonując zwrotu Towaru Konsument może posłużyć się formularzem dostępnym na stronie szybkiezwroty.pl
  5. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
  6. W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru do Konsumenta (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o wykonaniu przez Konsumenta prawa odstąpienia od umowy.
  7. Zwrot płatności jest dokonywany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jaki został przez Konsumenta użyty w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie Konsument zgodził się na inne rozwiązanie. W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Konsumenta kartą płatniczą przez internet, Sprzedawca dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Konsumenta.
  8. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru lub do czasu dostarczenia Sprzedawcy dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  9. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru – zgodnie z cennikiem przewoźnika, przy pomocy którego Konsument dostarcza zwracany Towar do Sprzedawcy, tj. Konsument odsyła Towar do Sprzedawcy na własny koszt, który nie podlega zwrotowi. W przypadku skorzystania przez Konsumenta z formularza dostępnego na stronie szybkiezwroty.pl, Konsument nie ponosi kosztów wysyłki Towaru do Sprzedawcy.
  10. Na podstawie ustawy o prawach konsumenta, Kupujący nieposiadający statusu Konsumenta nie ma uprawnienia do odstąpienia od umowy w terminie czternastu dni bez podania przyczyny.

§ 7 Ochrona danych osobowych i prywatności

  1. Administratorem danych osobowych przetwarzanych na stronach Sklepu jest Sprzedawca – Doliński Watch Service Spółka jawna, siedziba: pl. Uniwersytecki 15B, Wrocław 50-137, telefon 71 344-60-11, email: service@dolinski.pl.
  2. Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z postanowieniami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), tzw. RODO oraz aktualnie obowiązującymi regulacjami prawa polskiego.
  3. Sprzedawca przetwarza dane osobowe w celu umożliwienia wejścia użytkownika na stronę Sklepu i przeglądania jej zawartości, skorzystania przez użytkownika Sklepu z newslettera dostępnego na stronie Sklepu, dokonania rejestracji konta na stronie Sklepu, zawarcia i wykonania umowy sprzedaży Towaru oraz obsługi formularzy kontaktowych – zgodnie z komunikatami wyświetlanymi na stronie Sklepu.
  4. Podstawą przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę jest dobrowolna zgoda osoby, której dane dotyczą, albo – o ile zostało to wyraźnie wskazane – niezbędność przetwarzania do wykonania umowy.
  5. Sprzedawca może udostępniać zebrane od Kupującego/Klienta lub innego użytkownika Sklepu dane osobowe podmiotom, wskazanym w komunikatach pojawiających się na stronie Sklepu. Sprzedawca nie przekazuje danych poza teren Polski/UE/Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
  6. Kupującemu/Klientowi lub innemu użytkownikowi Sklepu przysługuje prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii, prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa) oraz prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych. W celu wykonania tych praw należy skierować żądanie pod adres email: zegarmistrz@dolinski.pl, numer telefonu: 71 344-60-11 lub osobiście w siedzibie Sprzedawcy.
  7. Informacje dotyczące prywatności i plików cookies, a także newslettera, zawarte są w zakładce „Polityka prywatności”, będącej integralną częścią niniejszego Regulaminu.

§ 8 Postanowienia końcowe

  1. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem obowiązują przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w tym w szczególności postanowienia Kodeksu cywilnego oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
  2. Regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień Konsumenta, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu, a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, przyznającymi Konsumentom uprawnienia, pierwszeństwo mają te przepisy. Postanowienia umów mniej korzystne dla Konsumenta niż postanowienia ustawy o prawach konsumenta są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy tej ustawy.
  3. Regulamin dostępny jest dla wszystkich Kupujących w wersji elektronicznej na stronach Sklepu https://dolinski.pl (zakładka „Regulamin”) i obowiązuje w niniejszej wersji od 01.01.2023 r.
  4. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Kupującemu treści zawieranej umowy następuje poprzez:
    1) udostępnienie Regulaminu na zasadach określonych w § 8 ust. 3 Regulaminu,
    2) przesłanie Kupującemu wiadomości e-mail,
    3) dołączanie do przesyłek dowodu zakupu.
  5. Ilekroć w Regulaminie mowa jest o Konsumencie, rozumie się przez to także osobę fizyczną zawierającą ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (zgodnie z art. 3855, 5564, 5565 Kodeksu cywilnego oraz art. 7aa ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta).
  6. Postanowienie §8 ust. 5 Regulaminu nie znajduje zastosowania do postanowień §1 ust. 4, §4 ust. 7, §5 ust. 12 i 13 Regulaminu.
Flaga

Obecny regulamin powyżej, obowiązuje od dnia 01.01.2023 r.

Archiwum regulaminów:

 

Regulamin obowiązujący od dnia 19.05.2021 r. do dnia 31.12.2022 r. →

Regulamin obowiązujący od dnia 01.01.2021 r. do dnia 18.05.2021 r. →

Regulamin obowiązujący od dnia 25.05.2018 r. do dnia 31.12.2020 r. →

Regulamin obowiązujący od dnia 20.01.2017 r. do dnia 24.05.2018 r. →

Regulamin obowiązujący od dnia 25.12.2014 r. do dnia 19.01.2017 r. →

Regulamin obowiązujący do dnia 24.12.2014 r. →