Plany firmy Fossil Group na 2016 rok

Kwiecień 4, 2016

W 2016 r. Fossil Group wprowadzi na rynki 40 krajów świata akcesoria przenośne 8 marek.

Podczas konferencji prasowej Fossil Group, która odbyła się w nowej europejskiej siedzibie firmy, mieszczącej się w Bazylei (Szwajcaria), ogoszono, że w 2016 r. marki Chaps, Diesel, Emporio Armani, Fossil, kate spade new york, Michael Kors, Misfit i Skagen wprowadzą na rynek produkty z kategorii smart akcesoriów. Do grudnia br. ponad 100 produktów przenośnych – w tym zegarki z wyświetlaczem, bez wyświetlacza oraz urządzenia monitorujące aktywność (tzw. opaski fitness) – będzie dostępnych w 40 krajach, a ich software opracowany zostanie w 20 językach. Kategorie oferowanych smart akcesoriów będą zależeć od poszczególnych marek. Fossil Group zapewni produktom przenośnym wszystkich marek wsparcie w postaci unikalnych, dedykowanych aplikacji w trzech kategoriach produktów i dwóch systemach operacyjnych. Stanowi to istotny element dążenia Fossil Group do wprowadzania na rynek smart akcesoriów bardziej różnorodnej gamy innowacyjnych produktów w kategorii fashion.

„Jednym z głównych atutów firmy z branży modowej w porównaniu z tradycyjnymi producentami konsumenckich urządzeń elektronicznych jest nasz cykl produktowy. Wyróżnia nas niezwykła szybkość działania i krótki czas, jaki upływa od opracowania produktu do jego obecności na rynek, dzięki czemu możemy sprostać sezonowości wprowadzania nowych produktów, obowiązującej w branży detalicznej”, wyjaśnił Greg McKelvey, dyrektor ds. strategii i zagadnień cyfrowych Fossil Group. „Producenci zbyt wolno dostosowują się do rosnących oczekiwań konsumentów w zakresie nowych stylów i oferowanych możliwości w kategorii akcesoriów przenośnych. Dzięki różnorodności oferowanego przez nas portfolio najlepszych marek, klienci poszukujący akcesoriów przenośnych pasujących do ich indywidualnego wizerunku będą zachwyceni ogromną ilością dostępnych stylów i opcji.”

Oferowane przez Fossil Group zegarki z cyfrowym wyświetlaczem lub bez, cechujące się typowym dla tradycyjnych zegarków atrakcyjnym, modnym wyglądem i wzornictwem, świadczą o wyniesieniu na nowy poziom podstawowej kompetencji firmy, jaką jest umiejętność tworzenia pięknych i bardzo dobrych jakościowo zegarków.

Od czasu nabycia firmy Misfit w listopadzie 2015 r. Fossil Group zwiększa również swoją zdolność tworzenia technologii wspierających oferowane smart akcesoria. Platforma ta obejmuje własny system zarządzania energią, dzięki któremu wszystkie marki z portfolio Fossil Group mogą oferować modele zegarków i urządzeń monitorujących, zasilanych płaskimi bateriami. Fakt, że te nowe urządzenia nie wymagają codziennego, cotygodniowego ani nawet comiesięcznego ładowania sprawia, że znacznie bardziej przypominają one tradycyjne zegarki i akcesoria lifestyle’owe niż zwykłe urządzenia elektroniczne, wymagające codziennego ładowania.

Równocześnie z rozwijaniem własnych technologii i kompetencji w zakresie badań i rozwoju, Fossil Group kontynuuje bliską współpracę z niezależnymi dostawcami technologii, w tym z Google i z posiadaną przez tę firmę platformą Android Wear™ w celu realizacji krótko- i długoterminowej strategii firmy w zakresie akcesoriów przenośnych.

Podczas dorocznych światowych targów producentów zegarków i biżuterii Baselworld, w nowej siedzibie Fossil Group w Europie, mieszczącej się w Bazylei, firma zaprezentowała partnerom biznesowym i mediom produkty mające wejść na rynek jesienią, w tym akcesoria przenośne, zegarki, biżuterię, wyroby skórzane oraz inne dodatki. Marka Fossil zapowiedziała wprowadzenie na rynek nowych, cieńszych smartwatchy obsługiwanych przez Android Wear, urządzeń monitorujących aktywność oraz zegarków analogowych typu smart. Najnowsza zapowiedź dotyczy trzech SMART urządzeń: Q Motion – najnowszej generacji urządzenie monitorujące aktywność, z funkcją monitorowania snu i panelem dotykowym; cieńszych smartwatchy Android Wear - Q Marshal i Q Wander, oraz najnowszej wersji zegarka analogowego typu smart, łączącego nowoczesną technologię z klasycznym designem. W Polsce urządzenia te będą dostępne jesienią 2016 roku.

Fossil Smart Q Motion

Tegoroczny Baselworld pokazał, że inteligentne zegarki zaczynają śmielej wkraczać do oferty przedstawicieli tradycyjnych zegarków. Swoją premierę miała także kolekcja Access sygnowana logiem Michael Kors. Przedstawiciele firmy ogłosili, że planują wejście na rynek łączący modę i tzw. technologię smart. – „Mam tę przyjemność, że codziennie poprawiam ludzkie życie” – potwierdził w oficjalnym oświadczeniu Michael Kors. – „Nie widzę powodów, żeby najnowsze rozwiązania technologiczne nie mogły być jednocześnie szykowne i efektowne”.

Zegarki Michael Korss

Fossil Group - nowa siedziba

Prezentacja nowej, europejskiej siedziby Fossil Group odbyła się 15 marca podczas Fossil Group Global Expo 2016. Mieszczący się w Bazylei, siedmiopiętrowy kompleks o powierzchni 10 000 m² cechuje nowoczesna, geometryczna architektura. Na trzech piętrach mieszczą się showroom’y wszystkich 17 własnych i licencjonowanych marek należących do Fossil Group, oferujące kompleksowy, wszechstronny kontakt z każdą marką, natomiast przestronne audytorium i przestrzeń eventowa pozwalają pracownikom i gościom podziwiać piękną panoramę Bazylei.

 

Od 2002 r. Fossil Group ma zaszczyt należeć do ekskluzywnej grupy szwajcarskich producentów zegarków. W Szwajcarii firma zatrudnia łącznie blisko 500 pracowników w czterech lokalizacjach: w europejskiej siedzibie firmy w Bazylei, w centrum wzornictwa, rozwoju i prototypowania w Biel, w zakładzie produkującym mechanizmy w Manno (region Ticino) oraz w centrum produkcji kopert i komponentów do zegarków w Glovelier (region Jura). Ponadto kierowana przez pracowników fundacja Fossil Foundation udziela wsparcia ponad 45 organizacjom non-profit w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Fossil Group, Inc. jest międzynarodowym koncernem działającym w zakresie wzornictwa, marketingu i dystrybucji, specjalizującym się w akcesoriach konsumenckich kategorii lifestyle i fashion. Podstawowa oferta firmy obejmuje szeroką gamę męskich i damskich zegarków fashion oraz biżuterii, sprzedawaną w ramach zróżnicowanego portfolio marek własnych i licencjonowanych, torebki, drobne wyroby skórzane i dodatki. Produkty koncernu sprzedawane są do domów towarowych, specjalistycznych punktów handlu detalicznego oraz sklepów z zegarkami i biżuterią w USA i około 150 krajach świata za pośrednictwem 23 należących do firmy oddziałów sprzedaży zagranicznej oraz sieci około 75 niezależnych dystrybutorów. Koncern sprzedaje swoje produkty również w ponad 600 posiadanych i zarządzanych przez siebie sklepach detalicznych, poprzez własne międzynarodowe strony sprzedaży elektronicznej (e-commerce) oraz za pośrednictwem firmowej amerykańskiej strony internetowej (e-commerce) www.fossil.com

Zobacz nowości w rodzinie zegarków Fossil - więcej...